CYBER-PERSONA

image1946 En liten elevtanke årskurs två.


Vi blir det vi gör oss till.  Det finns så många arenor för det. Vi har ordet. Våra egna ord. Vi väljer och vrakar i våra sociala liv.
Men människan behöver sin nästa. Utan sociala nät är vi inget. Människan är en social varelse.  Det är en spegling av vår plats på jorden när vi tar oss ifrån den ut i det gränslösa och fotfästande... vi är här. I cyberspace... och jag har funnit en plats här... och den har ingen annan avstamp än det som kommer ur mig själv. Jag immigrerade in i denna sfär. Mina elever är inte invandrare här... de är infödda. Det gör skillnad.

Stor skillnad.
Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Kersti

Ja det gör det verkligen. Ibland är det lika mödosamt som att lära sig ett nytt språk. Fast det här är mer lustfullt.
Ser du jag är redan uppe. Går faktiskt upp kl 6 på vardagar men det är inte lätt.
Ha en bra dag. Kram

Postat av: Ulrika

Hej Anne Marie!
Idag fick jag den här dikten hos min talpedagog och tänkte på dej. Läser din blogg och ser hur ofta du skänker ord till dina elever. Författare är inte angiven.

De här orden kan man läsa.
De här orden kan man höra.
De här orden kan man leka.
De här orden kan man göra.

Man kan bli glad av ord.
Man kan bli arg av ord.
Man kan bli retad av ord.
Man kan bli tröstad av ord.

Man lär sig förstå med ord.
Man lär sig förklara med ord
och orden hjälper oss att leva med varandra.

De handlar om mig.
De handlar om dig.
De handlar om oss människor
och om vår värld.

Här är mina ord.
Du får dem.
Nu är de dina.

Med vänliga hälsningar
Ulrika

2007-12-17 @ 13:59:23
Postat av: Anonym

Ulrika, så glad jag blir. Tack för din omtanke. AnneMarie.

2007-12-17 @ 18:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback