NÄRVARO





>>>>><<<<<<


MIN GLÄDJE



Vi möts
och skuggorna
försvinner

Jag gjorde
ingenting
ändå är du här


Jag gav dig
ingenting
ändå är du kvar

Jag ville
ingenting
ändå stannar du

Vi möts
och tidens ljud
upphör




>>>>><<<<<

Närvaro är den största kärleken till någon annan.
Men också respekten för en annan människans känslor.
Kanske vi kan tänka så tillsammans med våra elever...
när det är svårt
...

Att bara få vara.
Men i närheten av någon.


Anne-Marie


Källa: Lars Björklund - MODET ATT INGENTING GÖRA - en bok om det svåra mötet - 2003 LIBRIS



Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Vad vackert! Jag har under sommaren beslutat mig för att vara närvarande i mina möten, på riktigt. Det blir så mycket mer intressant och meningsfullt, för alla.
Ibland misslyckas jag. Då börjar jag om.
Allt fint!
Vicktoria

2007-08-10 @ 13:45:01
Postat av: anne-marie körling

Härligt. Detta med att få misslyckas och göra om. Det är inte förunnat alla. Du lyckas säkert. Anne-Marie

Postat av: Kersti

Den är fantastiskt fin den boken. Han verkar vara en så klok människa Lars Björklund. Tomas Sjödin beskrev en sådan händelse en gång i ett föredrag jag lyssnade på. När en människa bara stod där och lyssnade när hennes bekant berättade om allt elände hon varit med om, hennes enda bidrag till konversationen var: oj, oj oj. Ändå upplevde den som talade att hon fick så mycket stöd. Det kan räcka med att bara våga vara kvar. Kersti

2007-08-10 @ 20:19:42
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: anne-marie körling

Jo - jag tycker mycket om bokens tankar. De är viktiga. Närvaro när någon är ledsen. förlorat sina ord och sin trygghet... jag värms av dessa människor. De syns inte, gör ingen större affär av sitt handlande, men oj så de stärker och närvarar då man behöver det allra mest. Så visst - vi har att lära allesammans. Närvaro är något stort. Anne-Marie

2007-08-10 @ 20:23:59
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback