FÖR MYCKET INFORMATION

image1004

Vi väljer ut den information vi behöver. Men när jag är med min kamera så ser jag allt vi ska ta in. All information. Vi har den runt omkring oss. Skyltar, texter, bilder som informerar, lockar, pockar och kräver uppmärksamhet. Istället för allt - vill jag ha litet. Istället för mycket vill jag ha en. Jag förstår hellre en sak ordentligt än flyktigt alltsammans.
Hur ser barn på information som är runt omkring dem. Hur läser de sin tillvaro? Vad läser de? Varför läser de det de läser? Hur orienterar sig unga i informationen som överöses dem. Less is more. För mig blir det att undervisa om det som är mindre och fåordigare. Det kan tjänstgöra modell för allt det stora.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback