FICK ETT BREV om FELIX KÖRLING

Med anledning av porträttet kring min lärarsyn i Lärartidningen fick jag via lärartidningen detta brev. Det handlar om min Farfar Felix Körling, som var tonsättare, organist och körledare. Mest ihågkommen är han för sina barnvisor...Nej se det snöar, Ett gammalt fult och elakt troll...Har du sett min lilla katt... Om pappa ville ge jag en femöring.... ja... de lever sina egna liv.


image1259

Historier och berättelser om min farfar uppskattar jag mycket. Jag vet inte något om honom som verklig person... bara som berättelser...allt jag får veta tar jag tacksamt och med värme emot. Så detta brev kom...till lärartidningens journalist och vidarebefodrades till mig. Jag ringde genast upp avsändaren... och det var riktigt, riktigt spännande att tala med henne.

Nu delar jag med mig av ett stycke ur brevet.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: V

Och jag sjunger Din farfars sånger hela dagarna...

2007-08-30 @ 14:00:53
Postat av: fia

tänk va kul för en tjej som mig att få, reda på vem som har giort dessa visor , visan om trollet sjöng min mormor me mig jämt när jag va liten . kändes så kul att komma till din blogg

Postat av: Boel

MIn mormor kände nog din farfar... hennes namn är Borghild Arnér och hon skrev bla Gullefjun..

2007-09-29 @ 16:16:02
Postat av: marcus körling

Hej du släkting!

jag är lite för ung för att ha känt din farfar. är tyvärr inte så insatt i släktträdet men min farfar hette Arne Körling! och jag är alltså son till Arnes son Thomas körling...

2007-11-11 @ 22:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback