DET GODA... FYRA ORD

Jag ska springa midnattsloppet här i Stockholm.
Idag gjorde jag rundan i ensamhet.
Sprang gatlopp... musik i öronen.

Så sprang någon ikapp mig...
kände en hand på min axel...

ljudpropparna åkte ur öronen -
han hade något att säga

- Du springer så vackert.

Bara så.
Jag sprang vidare.
Lycklig.
Kände mig ... som en vacker löpare.


Då tänkte jag... Mannen som stoppade mig sa ungefär fyra ord. Fyra ord. Det är nästan ingenting.
Dessa fyra ord gjorde mig lycklig. Det är inte kostsamt att säga något gott och vänligt till någon.
Det tar nästan ingen tid alls att göra det. Fyra ord.

Jag sprang vidare och tänkte - det är nog det lilla som är stort.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Visst är det i det lilla som det viktigaste ofta sker. Det är verkligen inte kostsamt att säga det som gläder en annan. Det borde vi göra oftare.
Att du ska springa. Själv går eller cyklar har aldrig tyckt om att springa. Lycka till på loppet. Kersti

Postat av: Anonym

Hej - jag är en FLANERARE...i tillvaron. Absolut inte en löpare. Jag ... springer...för livet! Har ingen aning om varför jag gör det. Men det är nattlivslöpandet bland alla människor. En utmaning. Och jag kommer i mål. Flåsande, trött och en smula stolt och lycklig. Men annars vandrar, promererar och flanerar jag. Livet har alldeles för mycket att synliggöra i en slags långsamhet. Så är det. Tack för dina tankar. Anne-Marie

2007-08-02 @ 17:51:04
Postat av: IT-mamman

Det var andra komlimangen på kort tid om att du är vacker. Sörpla i dig det!
Själv har jag fått höra att jag ser rolig ut när jag springer, så jag springer inte så gärna. Men jag tar stavarna och går istället.

2007-08-02 @ 18:36:46
URL: http://itmamman.wordpress.com/
Postat av: Madonnan

Men, tänk att ord betyder så mkt...helt fantastiskt vad man kan bli upplyft faktiskt. Och nästan så jag skulle springa jag också...fast jag har ju inte använt joggingskorna en enda gång här i Spanien...så det får nog vara. Vad duktig du är förresten! :)
Och klart du är vacker och springer vackert!
Ha det fint! Snart ska här sovas tror jag :)

2007-08-03 @ 00:10:46
URL: http://madonnan.wordpress.com
Postat av: anne-marie körling

Jo - jag springer allt. Ska springa två milslopp inom denna månad. Allt gott. Anne-Marie

2007-08-05 @ 20:37:59
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback