LÄRARKOLLEGIET

...vid min skola!
Jag kan bara ödmjukt säga att jag verkar och ingår i ett kollegium där lärare talar lärandeprocesser, funderar kring elever, talar med elever, hyser förväntningar om deltagande, småpratar om hemförhållanden, sömnvanor och att eleverna äter när de ska, gläds åt framgångar vid matteprov, visar fram elevexempel för att fundera kring bedömaröverenstämmelse...slår kloka huvuden ihop för att skapa de bästa förutsättningarna för en elev...

De flesta samtal i lärarrummet handlar om yrket, eleverna, idéerna, visionerna och ...

det kan jag aldrig läsa om i tidningarna.

Det är en bild av skolan,
lika verklig som sann,
Blommor till mina kollegor!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Petra

Den vackraste blomman till Dig, min kollega, som alltid delar med sig:-)

2007-04-29 @ 18:07:41
Postat av: Anne-Marie

Hi hi, tack Petra.

2007-04-29 @ 18:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback