Ur mitt skissblock och den arga kvinnan idag!



Jag har i många år ritat telefonsamtal och uppkoppling och avkoppling. Här är en gammal bild. Att den är gammal syns i telefonen. Då mobilerna kom försvann möjligheten att rita telefonen och samtalet. Då folk började stoppa saker i öronen för att vara direktkontaktade med nätet och uppkopplingen blev det ännu svårare. Idag blev jag rädd då jag sprang i min löparskog - en kvinna talade högt för sig själv - hon var arg som ett bi - och jag tvangs att lyssna. Hon såg mig inte utan var innesluten i den öronsnäcka hon hade pillrat in i örat. Hon talade med någon. Jag undrar om det inte varit bättre att hon gjort sig en argrunda i sin egen ensamhet och låtit bli att göra något omedelbart av sin ilska.

Jag sprang vidare med funderingarna och kände att hennes ilska krupit in i min dag. Inte bra!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback