Twitertankar ...

Genom twitter får jag omedelbart kontakt, nästan så jag tror att jag sitter i knät på dem som använder sig av denna kommunikationsform. Jag får också möjlighet att gensvara, gå i dialog med, vilket givetvis är meningen. Det är dialogens form. Jag har följt Barack Obama, och får en hel del information, bland annat om upplägget hur och varför nå ut till den stora, stora allmänheten. Jag formulerade ett svar och en fråga till Barack Obama via min Twitter. Det kändes stort att se att jag skrev direkt (nja, nu är det ju inte så alls att Barack Obama sitter och funderar över sina Twitterinlägg eller vilka svar han får) med Barack Obamas som mottagarnamn.  Jag tänker genast undervisning. Det är mycket man måste undervisa kring. Det betyder också att man öppnar nya dörrar där nytt skoltänk måste in.

BarackObamaYour voice on twitter can help pass health reform — tweet your reps today: http://bit.ly/LA253 #hc09

Anne-Marie,
tänk om en skola organiserade en lärartwitter på samma sätt som Obamas organisation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback