Mail: Lärande strategier finns i Kiwiboken

Ticketacke för att du och din bok lär och uppdaterar mig om viktiga saker.
Efter att ha läst Strategier för lärande spritter det i mig.
Jag vill till skolan!!!
Jag vill arbeta tillsammans med våra nyfikenhetstörstande
elever, ge dem verktyg.

En elev som jag har arbetat med en tid är idag medveten om flera av sina lässtrategier.
Det är så självklart. För några månader sedan var detta inte alls någon självklarhet.
Nu finns det fler elever som väntar på den rätten, de vet bara inte om det än.






Jag tackar storligen för mail och lyfter över det här.
Tack och fortsätt undersök hur långt du kan komma med dina elever! Lärande strategier är mycket viktiga att undervisa om och få eleven medveten om. Synliggör man dem så kan eleven pröva andra sätt att närma sig problem, byta ut strategier mot bättre och få bli medveten om hur att tänka.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback