Läroplanspåverkan



Jag funderar över var vi har våra läroplaner och kursplaner vid skolorna. Jag tycker att de skulle finnas i varje lärares hand jämt. Det betyder att jag menar att man ska ha den mycket lätt tillgänglig så att man ständigt kan relatera till de dokument vi lärare har att utgå ifrån. Jag tycker också att man ska bära med sig barnkonventionen.  För mig är läroplanen en trygghet, en ram för mitt arbete och för mina uppdrag. Jag vill inte gärna att mina dokument är långt ifrån mig. Jag vill ha dem i min hand.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Plura

Kom att tänka tillbaka på "Maos lilla röd", kanske borde alla lärare använda det som 68 generationen gjorde med denna skrift under 70-talet.



Hörde en ljudfil med intervju med en rektor som berättade att skolan använder läroplanen som ett forbildningsinstrument för att förbättra det pedagogiska arbetet...



Och jag har börjat läsa din bok, hittills med ett leende på läpparna...när slutar läroplanen vara ny?

2009-09-27 @ 21:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback