Innehållet i dagens arbete klass 5

Arbetet idag i klass 5;

I N N E H Å L L    I   D A G

Högläsning med diskussion och innehållsförståelse.

Textbearbetning och dilemmafrågor.

Samarbete kring text; välj ut fem frågor ur texten.

Skriv av en mening-gör om den meningen till engelska.

Läs texten två och två - gör läsanalys två och två.

Skriv utvärderingar kring samarbetet.

Elevråd med frågor att diskutera och utveckla.

Ordningsfrågor om för sena ankomster.

Matematik och tabellförståelse.

Tabeller kring grader; stapeldiagram kring jordens befolkning.

Förstå och genomföra ett linjediagram och i samband med geografi.

Självständig läsning.



Under arbetets gång har jag haft individuell undervisning med elever, gruppundervisning och helklassrundervisning. Jag är så oerhört stolt över mina elevers insatser och inställningar till arbetet.

När de nu lämnar klassrummet är de fullkomligt slut.

Jag ger dem inte några läxor.

Anne-Marie

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: öpedagagogen

Åh vad jag gillar ... gör läsanalys av varandra!!!!

Postat av: LenaA

Jag tycker att det låter härligt besvärligt. Min största utmaning som ny i gamet är att just organisera klassens arbete. Det är oerhört svårt, de är små (en 2-a) och vill ha min uppmärksamhet NU. Men det är svårt med den individuella insatsen då, hur gör man? Har folk några tips på hur man organiserar det? Hur gör du Anne-Marie?



/Lena

2009-09-03 @ 20:58:42
Postat av: KIM

Tänk om jag, mina egna barn och många andra barn fått uppleva en hundradel av det barnen i din klass får uppleva varje dag! Underbart!

2009-09-03 @ 22:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback