Upphittade ord



- Hur ska jag kategorisera, frågade jag i en slags från-kaos-till någon-slags-orientering.

- Organisera mera numera, svarade den ordhurtige.

- Men hur? frågade jag förtvivlat mitt i en enda röra av allt okategoriserat.

- Skapa kategorier, svarade den kategoriske.

- Skapa och skapa, jag gör ju för sjutton inget annat, svarade jag mycket opportunt.

- Ja, du får väl skapa ordning då, skrattade humoristen.

- Det är ju det jag ber om, någon slags ordning att kategorisera efter, väser jag fram till gensvar.

- Ta ett ord, vilket som helst, så har du skapat en kategori, lugn-och-ro-besvarar den tålmodige.

- Då tar jag "upphittade ord"
, svarar jag beslutsamt, under den kategorin kan man sopa det mesta under mattan, förlåt jag menar, svarar jag och upplever mig mycket nöjd med den stora hög av saker som nu finns under ett slags benämnande, och därmed i en slags begynnande ordning.


Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback