Livlinor



Jag har några livlinor.

Livlinor är de där man ringer till när man har 50% chans att vinna något i någon tävling. Jag har några livlinor. Mina livlinor erbjuder allt annat än vinstchanser.  De ger något mycket större - livsperspektiv. Mina livlinor är alldeles för osjälviska då det gäller att tjänstgöra livlinor. De erbjuder sig frivilligt och generöst. Sms:ar, mailar, telefonerar, vänskapsutbjuder, värmer och ordorganiserar. Jag har livlinor.

Jag vill vara en livlina. Någons absolut säkraste förtrogne. Om jag har förmånen att ha livlinor som hoppas jag en dag att jag är en livlina för någon som behöver just en sådan.


Anne-Marie







Kommentarer
Postat av: Jesus J.

En livlina..., kan bli en "livförsäkring". Livmod, "livglädje", liv...orädsla, riskglädje,... liv. Viktigt det med livlinor Anne-Marie! Ordsprâk: "El que tiene un amigo tiene un tesoro" (Den som en vän har en skatt ägar)

Med vänlivliga hälsningar,

Jesús

2009-05-21 @ 00:44:40
Postat av: Lena T

Ja, du har varit en slags livlina, en livsglädje och livshopp - många gånger -gett mig merliv. Tack o lov har jag inte behövt en riktig livlina de senaste åren....

2009-05-23 @ 00:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback