IDAG SKA JAG SNACKA MED ...

Idag ska jag snacka med en geting.
Jag har försökt få i stånd ett litet samtal men getingen sticker ifrån alltsammans.
Jag har en lista med frågor jag ska ställa till en geting.

Här är listan:

Är det roligt att sticka?
Vad stickar du helst?
Vem tycker du om att gadda ihop dig med?
Vad kommer ni fram till i en bikupa?
Får getingar surra i en bikupa?
Hur ser getingar på uppstickare?
Varför är ge-ting-ar så generösa?
Hur ofta hamnar en geting på ett stickspår?

Men just nu inser jag att jag absolut inte kommer få ett ord med i laget för getingar är så stingsliga och lättretade. En annan sak jag har förstått, det går inte att prata med en snigel, med en geting eller med en humla från Stureplan. Men om och ifall att ... så är det bra att skriva listor med frågor att ställa.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback