Ögonvittnet i klassrummet

Hej!

Jag har så många gånger den sista tiden tänkt
att jag skulle ge mej till känna på din blogg.
Jag läser den regelbundet och beundrar ditt
förhållningssätt till eleverna, din givmildhet att
dela med dej av din erfarenhet och ditt tänk,
och din tydlighet i ditt skrivande och beskrivande.
Tack! Det är verkligen utvecklande.

Jag fick också möjligheten att besöka din
klass för ca ett och ett halvt år sedan.
Det var en dag i november och du tog emot mej,
trots kort varsel och ny klass.
Jag bär med mig många tankar från den dagen,
som jag fortfarande ofta kommer tillbaka till.

Jag har läst din bok "Vägen till skriftliga omdömen",
och tycker den är bara så.. WOW-bra.
Jag läser den om igen, stryker under
och antecknar, funderar på frågor.
Du beskriver hur den praktiska vardagen kan fungera,
gentemot skolverkets intentioner.
Igår rekommenderade jag varmt boken...


Vänliga hälsningar




Jag publicerar ibland brev som kommer till mig
 - inte för att rosa mig själv utan för att de
som besökt min klass, sett mig i min läraraktion och anat elevernas
ansvarstagande och utmaningsberedskap tjänstgör som ögonvittnen.

Jag kan inte tala pedagogik och framtidslärande
och bedriva en verksamhet i verkligheten som ingen ser.
Jag har alltid haft öppen dörr tänk.
Många kommer och besöker,
några slår sig ned en stund och deltar,
andra studerar organisation,
lärarroll och framför allt hur eleverna
skapar sitt lärande om de ges möjlighet till det.

Jag tackar varmast för gensvaret.
Jag blir gensvarande tillbaka!
Kollega!
Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback