Entreprenörsanda och framtidshopp




Min lilla fyra har på eget initiativ ordnat med ett fik för mellanstadiet. Mina elever har själva kommit på idén, genomfört den, skrivit till rektor, samtalat med alla berörda, dragit in sina föräldrar och sist och allra sist frågat mig. Jag brukar säga JA till egna initiativ så jag tror att de hade införlivat min syn på saken och förbegått mig. Vilken jag ser som en hedrande handling som speglar själva grundsynen på vem skolan är för och vilka som ska utvecklas där. Herregud, jag är femtio år, och om några år är mina elever en del av samhällsbygget. Det kommer krävas en hel del nytänkande, innovationer och entreprenörer som sätter lite sprätt på saker och ting.


Om det syns i skolan redan i årskurs fyra tycker jag att framtiden känns lovande. Om inte lovande, så mer spännande. Om inte spännande, så mer uppfinningsrik... om inte... någon lägger locket på.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: erica

BRA!! Locket av. Lockar. Så ska det vara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback