Årskursböckerna i klassrummet

Om eleverna befinner sig i olika utvecklingszoner bör böckerna i klassrummet följa den utvecklingen. Jag tänker - kanske vi kan ha en bok inom varje ämne - från årskurs ett till årskurs nio - så att eleverna kan se vad som förväntas i framtiden och vad som kan hämtas igen från igår. Jag vet - det blir dyrt - men vem har sagt att utbildning inte får kosta?

Anne-Marie,

som igår satte en FYSIKbok i händerna på en lycklig liten fyra. Och som i samma klassrum har en vetgirig liten en som djupläser ur KEMIboken för årskurs sju, åtta och nio - och ständigt utbrister - Va, det här visste inte jag? och börjar berätta om vad eleven just nu vet - Vatten och olja... hur kan man få det att blandas ihop?

Kommentarer
Postat av: Öpedagogen

Du tänker helt rätt, tänker jag och blickar ut från min pedagogiska utkiksplats =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback