MODELLA UNDERVISNING o GE FÖRELÄSNING



Ja - tänk.
Jag välkomnas stort i Norge. Tack Ni Alla!
Men så roligt att gå in och undervisa och modella det jag gör, tänker och verkar för i lärande sammanhang. I den norska skolan jag föreläste i visade jag undervisning i en årskurs 2, en årskurs 4, en årskurs 6 och sist en årskurs 3. Lärarna fick inte ingripa i något av de som hände - utan bara delta i undervisningsformen för att studera, tänka och eventuellt härma, göra lika för att slutligen erövra till egen undervisningform. Nåväl roligt var det.
Föreläsningen tog sedan vid och den problematiserade nog det mesta som går att problematisera. Det blir mer spännande då.

Anne-Marie,
som myntat Teaching by doing - lånat av Dewey - gjort om till eget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback