MATEMATIK OCH FILMTAJM



Jag blev utbjuden, inbjuden och erbjuden en biokväll ikväll. Jag såg massor av lärare, flera förläggare och stolta utgivare av matematikböcker... och jag ville ha samtliga så att jag själv kan se hur den röda tråden löper meterlång i matematiken från första skoldagen till den sista i grundskolan och en aning vidare in i gymnasiet. Jag vill veta...
Jag plockade åt mig en godispåse och satte mig i en välfylld biosalong - SLUMDOG MILLIONARE - en mycket aktuell film. Den var bra. Jag satt stum... och tänkte... väl utanför biosalongen så hälsade jag på lärare och pratade med mitt mycket trevliga förlag. Jag måste erkänna en viss stolthet också... jag presenterade min redaktör och min förläggare för en bloggläsande lärare. Det bästa med mitt förlag är att de är så oerhört kunniga pedagoger. Pröva dem!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback