GENSVAR PÅ KLASSRUMSAKTIONEN

Jag vill, som en av kandidaterna som hade det stora nöjet att besöka ditt klassrum idag, framföra att det var inspirerande att se er "in action".

Din fantastiska förmåga att sätta ord på det många lärare kanske gör omedvetet bidrar säkert till att dessa viktiga människor som kallas lärare kan känna en större glädje och stolthet över att vara just lärare. Dessutom är orden en viktig förutsättning för kunna utveckla verksamheten vilket jag fick intrycket av att du är ett levande bevis för.


Tack för idag hälsar Marie



Då vill jag gensvara lärarkandidaten:

Då jag läser det du skriver ser jag att ordet ER.
Det är så att läraren är lärare bland elever. Därför är ordet DU inte intressant här utan ordet VI.
Läraren och eleverna. Jag blev väldigt glad över att du beskriver det just så.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Anonym

VI -det är nyckelordet -tycker JAG...Och jag tror att DU A-M också tycker så...Vad DOM tycker försöker jag hela tiden bortse från - eller helst få dom inkluderat i VI!

2009-03-19 @ 00:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback