FÖRELÄSNING och BLÄDDERBLOCKET



Jag föreläser.
Det är mest ordrikt och bildspel. Vackra fotografier och kraftfulla exempel för att åskådliggöra, problematisera och visualisera lärande och lärande utveckling, men främst lärarens lärande förhållningssätt.

Efteråt:
Jag plockar ihop mina saker... ser mig omkring. Jag har allt med mig
Ser blädderblockets ivriga handskrivna ord.
Det ska åskådliggöra hur det aktiva lärandet ser ut.
Tänket är generellt men blädderblocket hör samman med en gemensam aktivitet.
Hör samman med kontexten.
Svårt att förstå om man inte är där.
Till och med svårt att förstå efter att man avslutat alltsammans.
Lärande föreläsningar innesluter aktörerna som är där för att delta i det hela.

Jag har pratat från klockan 10.00 till klockan 18.00.
Jag är precis slut.


Anne-Marie

föreläser för svensklärare i Tyskland

Kommentarer
Postat av: Madonnan

Oj, vad du jobbar!



Har sett ditt namn några ggr men hittills aldrig varit på ngt med dig. Det kommer nog :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback