BETYGET I MUSIKEN




Orgeltrampande fröken ropar in mig i det elevtomma klassrummet.

Jag lämnar eleverna som står i kö i korridoren.
Orgelfröken manar fram mig till orgeln.
Hon tittar på mig över glasögonen.
- Nå, nu ska vi se om du har ärvt något av farfars musikalitet!
Hon trycker ned en orgeltangent.
- Sjung... uppmanar hon.
- LaaaaaaaÄÄÄÄÄÄÄ, spricker min röst upp som alldeles nyss förstämt alla stämband..
Rösten skär sig.
Orgelfröken sätter nu ned en annan ton.
Den ekar i den tomma salen.
- Sjung... uppmanar hon.
- Äääääaaaaaa ...sjunger jag.
Hon suckar.
Sedan spelar hon början på den blomster tid nu kommer.
- Sjung, säger hon.
Jag sjunger - Däään blomster.... om kommmmmmmmmmäääääääääär...

Jag får en trea i musik.
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback