BE-SKRIVNING - TURE SVENTON del 2




TURE SVENSTON PRIVATDETEKTIV del 2

Vi arbetar alltid med en av de högläsningsböcker jag högläser ur.

Nu är det som sagt TURE SVENTON PRIVATDETEKTIV. Vi behöver höra om lite mer oskyldiga problem än de stora omskräckande som finns runt omkring oss. I dessa äventyr är busarna lagom busiga, de sparkar iväg bollar för killarna, de knycker en pokal från snälla tanterna, de stjäl lagom och busarna är mänskliga och äter upp alla fjorton bullarna och den endaste sockerkakan och har mage att be om fler godsaker... Detektiven bor inom oss alla. Vi är på spaning:


BE-SKRIV DEN HÄR BUSEN...VEM ÄR HAN .... är uppgiften eleverna får fundera kring:



Arbetet fortsätter - min lilla fyra och jag är i full fart.
Vi är på spaning.
Lysande klassfunderingar!

Anne-Marie


LÄS OCKSÅ VIDARE I VÄRDE - VÄRDERING (sök i bloggen)

Kommentarer
Postat av: Mats

Men hur farlig är Ville Vessla egentligen.Jag minns det som lite antiklimax i julkalendern. Johan Ulvesson var ju inte riktigt så otäck som jag hade trott. I boken är han ju ganska osynlig om jag minns rätt? Ett fält för projektion...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback