Lennart Hellsing är ett födelsedagsbarn



Detta är min favoritsång av Lennart Hellsing. Jag tror jag sjöng den som liten. Jag ville så gärna ha en sån där ring som kunde göra allt det där. Nu var det inte så att jag trodde på ringen utan mer på magin.

Jag har haft förmånen att äta kakor tillsammans med Lennart Hellsing. Jag lyssnar mest till honom. Han kan berätta så roligt. Och jag kan lyssna med skrattande öron. De gånger jag har haft förmånen att fika med Lennart så har kakorna varit alldeles speciellt goda. Och många. Så nu då jag träffade Lennart så sa jag att jag hade en sån där ring och att jag följer efter på mitt egna lilla sätt.

Lennart Hellsing 90 år är ett födelsedagsbarn!

Jag hyllar en underbart finurlig människa.

Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Mats

Det är en underbar sång - jag brukar göra den som växelsång, fast jag kan inte bestäma mig för om det funkar bäst som tre eller fyrtakt!



Som fyrtakt petar jag in två klapp i pausen... öhh... fattar du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback