Michael Jackson

Det är märkligt kanske -

att tänka på sin egen familj då nyheten om Michael Jackson är död. Men under en väldigt glad och rolig tid i min familj var samlingen kring TV´n och de videor som visade Michael Jacksons dans, scenografi och illustrerade hans sånger. Mina barn dansade Michael Jacksondanser, Michael Jackson var musikvideons absolut största hjälte i vår familj, vi lämnade allt vi hade för händer, skruvade upp volymen på TV´n och gungade i takt med den rytm som strömmade ut över golven som genast blev dansplatser.

Så det är mina barn jag tänker på då jag får nyheten om Michael Jacksons död. Han var deras idol, och som sådan, en märklig figur som vi alla ofta diskuterade. Som ikon var han. Men som människa dog han. Så är det med döden. Den är mänsklig och lika för oss alla.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback