Lärarförbundets samtal




Idag var jag på ett litet möte hos Lärarförbundet. Jag vill kalla det litet, för jag vill gärna kliva in försiktigt. Jag är sådan. I de ljusa lokalerna syntes ett litet rum för ett litet mindre möte. En kaffekopp och en till och två vackra bullar stod redo för att omsluta ett samtal. Solen lyste in över alltsammans. Kakorna var sockerstinna och jag behövde pedagogiska utmaningar. Näring med andra ord. Medan jag mumsade bullar och sockerstinna kakor med ett och annat russin i tänkte jag;


Jag trivs att samtala om yrkesetik och yrkesutveckling. Jag tror på lärarna!
Hej alla ni lärare. Hör ni vad jag skriver här:

JAG TROR PÅ LÄRAREN!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Anne-Marie.

Jag heter Karin och läser min första termin på lärarprogrammet i Falun. Jag vill tacka för en fantastiskt härlig och inspirerande blogg med många "ahan" och "nähän". Det känns skönt att det finns lärare som du.

Karin

2009-06-03 @ 18:41:05
Postat av: Signe

Tack! Det behövs!

2009-06-05 @ 18:48:25
Postat av: Anonym

Tack Karin, VIsst Signe,

Allt gott,

A-M

2009-06-07 @ 11:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback