Frågetecken absolut inga utropstecken




Varför är inte skolvärlden representerad här (where the action is ex. at Reboot) ?
Varför är skolan där borta och utanför och inte här och innanför?
Skiljer sig skolkunskapen från det som är verklighetkunskapen?
Om det är så varför är det så?
Är skolvärlden en annan värld?
Vad är verkligheten för något?
Kan man reboota skolan?
Varför ska man göra det?
Om man gör det vad händer då?
Varför frågar vi aldrig eleverna om hur?
Behöver lärare elever för att utbildas?
Behöver elever lärare för att lära?
Vem lär vi av och varför?
Ska lärare delta i andra lärande sammanhang än skolans?
Ska lärare fortbildas via ett annat nätverk än det som tillhör yrket?
Vad händer om en lärare tillåts praktisera inom en annan yrkessfär?
Vad händer om andra yrkesgrupper praktiserar i en skolmiljö?
Vad behöver vi gemensamt lära oss för framtiden?
Är lärandet individuellt?
Är lärande något vi gör ihop med någon annan?
Är lärande en mötesplats?
Vad är en lärande mötesplats?
Är inte alla platser lärande platser?
Om man gör något är man lärande då?
Om man tänker något är man lärande då?
Vad är att lära sig?
Är lärande att ingå i ett sammanhang?
Vilka frågor får man ställa?
Vilka får man inte ställa?
Vilka frågor ställer till oreda?
Varför gör vissa frågor det?
Vilka frågor är bekväma att svara på?
Ska frågor besvaras?


Jag har bara frågor från den plats jag blickar ut från.
Jag vet att jag sitter i en gammal brittisk soffa, att jag är i Köpenhamn, att jag är 51 år, att jag skriver och kan skriva, att världen är ett mysterium och att summan av alltsammans alltid blir en ny fråga. Förlåt, oändligt många fler frågor!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback