De inte sedda



Jag tror det farligaste som finns är att inte uppleva sig sedd. Jag tror det farligaste som finns är att då man inte upplever sig sedd kan man inte utveckla ett självseende, alltså se sig själv. Därför måste vi se de som inte blir sedda. Att se är en aktivitet som omsluter så mycket mer. Se rätt, se bekräftande, se gensvarande. Att inte uppleva sig sedd är det farligaste som finns. Det gäller för alla. Stora som små. Oförmågan att se följs ofta åt med oförmågan att lyssna. Den som inte har blivit sedd har sedan mycket svårt att ta plats och berätta. Sinnena hör samman med vartannat. Därför tror jag den som inte upplever sig sedd också tystnar. I miljöer där människor tystnar tror jag det finns brister i hur man ser på varandra.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jesús J.

Man knapt hinner med att läsa och fördjupa sig in i dina dagligt fatastiska inlägg. Sâ är det för mig i alla fall.

Tack Anne-Marie!

2009-06-03 @ 01:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback