Selma och jag - Nils och jag



Jag är en Selma Lagerlöfläsare. Jag älskar Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige. Jag har läst den högt för två av mina klasser... och valda delar ur den för andra klasser. Läst - näe - jag dramatiserade den, tog med mig uppstoppade dammiga örnar från skolans källarförråd, trädde mig i Selma Lagerlöfs kläder och sinne, klev in med orden, spelade dem... och på en av mina elevers önskelista en jul....

Önskar mig en resa till Mårbacka!

Föräldrarna hörsammade eleven och åkte dit. Jag hörsammade eleven och läste vidare. Mitt examensarbete i engelska blev en berättelse från Canterbury där jag hade en del av min utbildning i engelska, och också viss undervisning... för engelska elever. Jag skrev en saga om alltsammans: Nils goes abroad!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback