Ordning och reda - kapitel ett



Platser med absolut ordning är ibland vilsamma. Det handlar om att allt är väldigt strukturerat. Här är kaffekoppen, här står tevattnet, där är ... och man känner sig oväntat mycket oordnad själv. Miljö och människa samverkar. Jag har samverkat med ordningen på en plats. Det skapade ordning i mig. Inte för att jag är oordnad men jag kom hem  till min ordning och ordnade förhållanden och tänkte - jag kastar ut min oordning - och skapar en ny slags oordning.  Ja jag menar en ny slags oordning. Så det är vad jag gör. För att skapa oordning måste man skapa oordning. Från kaos till ...

Njut besinningslöst där ni är. Tugga grässtrån och om möjligt - ordna ordning bland de vildväxta smultronen - genom att trä dem på ett långt, långt, längre grässtrå... det är en slags ordning.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback