Ur mitt eget minneskort



Ur mitt eget minneskort hämtar jag nu näring.

Jag är en aning fnissig och lekfull då jag tänker tillbaka.
Det handlar om en bilresa. En lång sådan.
Jag är glad, trygg, fnittrig och så berättarsugen.
Jag pratar på, gestikulerar, funderar, innoviterar, bubblar...

Jag satt i en bil. Reste ut ur Stockholm... framme vid Jönköping sa min vän bakom ratten...

- Anne-Marie, Du har nu slagit rekord. Du har talat, berättat oavbrutet från Södertälje till Jönköping. Få se om du slår det till nästa resa!

Till saken hör att den som sa det var en road lyssnare.
Annars hade jag nog bara suttit tyst och tänkt för mig själv.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lyckliga du som har en så bra lyssnare. Visst är det är härligt att någon lyssnar när man har något att säga. Nu blir jag nyfiken. Slog du rekordet?

2009-07-22 @ 20:04:07
Postat av: annemarie

Hej - nej det tror jag inte. Det tog på krafterna att tala så länge, men jag fick nog en hel del frågor så att jag kunde fortsätta. Jag älskar fina frågor. Anne-Marie

Postat av: jos

Södertälje – Jönköping… det måste vara… 25 mil minst. Vad hände sen?

2009-07-22 @ 20:23:50
Postat av: annemarie

Jag var väl tyst mellan Jönköping och ... UPPS ... jag kan ju inte kartan ordentligt men det ligger ju en stad precis kant i kant med Jönköping. Jag hämtade väl andan där - tog ett djupt andetag och fortsatte prata. Fick väl en idé av något slag. Du vet ju hur jag kan tala... minns du i Edinburgh och det där fiket som slutade med att kocken kom ut och talade med oss. Det är en lyckogång tycker jag. Kram unge!

A-M

2009-07-22 @ 20:27:14
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: jos

Jo, jo, jag minns hur det var… bubblande, sprudlande tankar, fnissiga infall och en massa klokhet. Var går nästa resa? Sundsvall, Umeå eller Berlin?

2009-07-22 @ 20:33:34
Postat av: annemarie

Jag vet inte vart - den inre resan gillar jag - minnen. Har ju en ofantlig skatt att hämta ur, och det tycker jag om. Jag har gått i tystnad några dagar, funderat över ett och annat, varit grubblande över riktningar och vägskäl, och finner mig rik och berättande. Jag är nöjd med att vara där jag är. Anne-Marie

2009-07-22 @ 20:38:14
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: jos

Den inre resan är alltid den bästa. En yttre resa kan förflytta dig och skapa förutsättningar för en inre resa. Resan mellan Södertälje och Jönköping kanske var början på en oändlig inre kryssning över själens ocean.

2009-07-22 @ 20:53:15
Postat av: annemarie

Jag gillar att samtala, diskutera och prata, småprata, lyssna och gehöra, besvara och befråga... Nu hittade jag på en nytt ord - HURRA!

Kram unge!

A-M

2009-07-22 @ 20:55:00
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: annemarie

Äh, det var fel - det var inget nytt ord. Men vackert. Jag ska börja använda det - fast på mitt egna sätt - befråga gärna?

A-M

2009-07-22 @ 20:56:28
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: jos

Ett nytt ord? Neeejjj, men ett nytt ord som du fick och som jag fick i mitt ordförråd. Tack för den gemensamma resa som fortsatte efter Jönköping.

2009-07-22 @ 21:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback