Fånigt men det gör inget.



Det är en aning fånigt - detta att rita pennor i alla möjliga sätt - en aning naivt också. Men det är bra och det gör inget. Jag gör det som faller mig in. En gång fanns det en man som gjorde som det föll honom i. Han hette OA. Oscar Andersson. Hans karaktärer gjorde det man inte fick göra i sociala rum på den tiden. Det handlade om dråpliga händelser i tecknade versioner. Jag läste OA då jag var liten. Det gjorde min morfar också. Det gjorde nog min mamma också. Det vet jag att brorsan gjorde. Han ritade av det OA ritade. Så man får göra det som faller en in. Så länge man inte skadar en endaste människa. Jag skadar ingen med min lek med pennor.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: öpedagagogen

Du får gärna rita naiva bilder, jag tycker att de är fina. När jag tittar lite närmare på ditt penngräs ser jag absolut en PENNingört och även en och annan PENsé.

Postat av: majvor

... kan inte bortse från att penngräset ser ruskigt vasst ut om man skulle få för sig att klättra i trädet...

2009-07-29 @ 19:40:30
Postat av: annemarie

Jo - men pennorna är vassa - men inte dessa. Tack för era kommentarer. A-M

2009-07-29 @ 20:13:55
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback