Bokinköp



Det blev bokinköp.

Jag köpte:
Obama; Min far hade en dröm, Bonniers
Obama; Tron på förändring, Obamas tal och hans syn på att förnya Amerika, Bonniers
Jesper Juul; Livet i familjen och det viktiga samspelet, Bonniers
Bergqvist; Härskartekniker, Den fula vägen till makt, Frank Förlag
Littell: De välvilliga, Brombergs

Sammantaget kan man säga att jag i mitt bokinköp omsluter det lilla barnet (Jesper Juul), det icke allmänmänskliga (Härskartekniker), livsberättelsen (Obamas memoarer), Ondskan i den dubbla människans natur (Littell som prisbelönats med sin vibrerande text om den gamle SS-officeren Max Aue) och slutligen en målbeskrivning in i framtiden (Obama om Amerikas riktning in i framtiden).

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback