STÖTTA DE NÖTTA



- Pling, säger dörren.
- Pling, säger dörren igen.
- Kommer, ropar jag (ni som nu tror att jag bor i en fasionabel 15-rummare med utsikter som drar mig från ytterdörren kan genast glömma detta, man kan vara upptagen med att sova på soffan också).
- Pling, säger dörren.
Jag öppnar och där står någon som omtänker om mig.
- Va? Tänker du på mig? säger jag och blir glad.
- Ja, ibland måste man tänka på dig, säger personen i farstun.
- Då tackar jag för det, säger jag.
- Här, säger den som omtänker om mig och tilläger: Jag stöttar de nötta.
- Tack, säger jag. Och i famnen har jag en bukett med tulpaner.
- Tjingeling då, säger personen, och tar hissen ned genom huskroppen.

Anne-Marie
,

som tänker att man får skriva lite lustigt om man vill. Jag sänder mina tankar till den som omtänkte om mig och länkar sedan vidare till den jag behöver omtänka om...
http://hypergrafi.blogspot.com/2009/01/disowning-pain.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback