PÅ JAKT EFTER EN MAMMA



På jakt efter sin förhistoriska tid - den där tiden då man inte ens fanns måste man leta hos sina förfäder. Här går min mamma obekymrat omkring i morfars seglarkläder, de är på en ö i skärgåden tror jag. Kortet jag fann är ungefär 2x2 cm så det är nästan inte förnimbart att se med blotta ögat, inga miner, inga omgivningar, bara min mamma innan hon blev min mamma. Det är långt innan jag finns. Det gillar inte jag riktigt för jag hade gärna funnits där med henne. Jag finns inte ens i hennes idé om hennes liv. Det är först långt senare som hon tänker sig att bli mamma åt mig och några andra barn. Här är hon bara i full färd med att vara sig själv. Tur är väl det.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback