LÄSTE NÅGONSTANS

Skydda oss ifrån det vi begär!

läste jag någonstans. Orden har stannat kvar. Visst skydd behövs. Vi kan inte ha allt, få allt, utan behöver skyddas från våra begär. Framför allt från saker och ting. Jag blir medveten om det just här och nu. Jag städar. Det synliggör hur mycket jag har. Och vad jag inte behöver. Jag vill inte slänga. Någongång blev jag lurad på vad det innebär att leva. Det handlar mycket lite om saker och ting. Mer om innehållet i det mänskliga. Säger jag - som är helt allena bland saker och ting.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: jos

protect me from what i want. Heter hon Holzer konstnären. Vi hade texten på pennor i den gamla lägenheten.

2009-01-10 @ 20:20:34
Postat av: Anonym

Jag vet - jag har ett trävykort härhemma. Men konstnären har gjort konst av orden hon satt samman, och jag vågar inte riktigt citera henne. Jag minns när hela New York var pyntat med hennes ord. Ibland tycker jag att hennes ord blir skarpare med åren. Anne-Marie

2009-01-10 @ 20:22:47
Postat av: Kersti

Jag fick tankar. Det blir ett inlägg av detta. Inte nu men imorgon kanske och då länkar jag till dig..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback