HÅRSMÅNS SKILLNAD

Det är en hårsmåns skillnad mellan rädd och modig.

I ett litet flygplan för några få passagerare, med fri insyn till piloterna, vind i ryggen, vind i sidan, gropar och gungeligung, så blir jag ömsom modig (ha ha man är väl inte rädd - huffar jag upp mig med) till den där oändliga skräcken där greppet om armstödet syns i vitnande nävar som håller fast vid något som händerna aldrig kommer släppa taget om (näe... någon gång måste ju ett plan störta, det här är hur läskigt som helst, får man sms;a från flygplanet att man älskar en del av de människor man en gång lärt känna, och hej och hå...hjälp). Men ingenting syns av detta. Mitt ansikte läser av nödutgångens inhamrade meningar och tecken. Som om jag inte riktigt reste med.

Väl utanför det lilla planet står jag stadigt på jorden. Skakar av mig mod och rädsla. Tågar in i väntsalen. Mött! Världen är ny. Också denna dag.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Tycker inte om att flyga, gör det för att inte begränsa livet. Det är som att den rädsla jag egentligen känner, den kommer jag aldrig riktigt släppa fram. Jag är tvungen att visa mig modig.



Lena

2009-01-13 @ 07:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback