VARSAMMA AVTRYCK



Jag tar två kliv ut i snön. Jag fortsätter inte. Jag vill bara avtrycka en aning. Lämna min tyngd i snön. Jag älskar avtrycken som människor lämnar efter sig. Om de är varsamma. De varsamma avtrycken i en hälsning på ett bord - Ha en bra dag! Tänker på dig. Ett litet sms; Längtar efter ett samtal med dig! Eller en rapportering om hur kallt det är på någon plats i Sverige. 23 grader i Arboga!

Jag fick ett så vackert avtryck från en annan människa alldeles nyss; via facebook.


...innan dess finns jag här om du vill tänka högt i ord, så slipper du vara ensam med dina tankar. Jag kanske inte kan hjälpa dig, mildra din oro, men jag kan läsa dina ord. Och det behöver inte vara höga tankar för att tänkas högt. Det kan lika gärna vara låga tankar som viskas fram med gemena bokstäver.

Kan lyssnadet sägas vackrare funderar jag. Det är att skriva in sig in i en annan människa. Tillåta och erbjuda. Jag tror det kan översättas med ordet generositet.

Anne-Marie,
som ibland stampar omkring i tystnaden. Som om de uttalade orden skulle vara mer farliga än de tysta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback