FARFAR PÅ FOTBOLLSBÄNKEN



TRE TRALLANDE JÄNTOR och TURKIETS POPULÄRA SÅNG.... här sjungs det för full hals:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/z2Xni-eFi64&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/z2Xni-eFi64&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Mattias, en god, god vän till mig, hittade denna länk på YouTube. Det är min farfars melodi, skriven 1930 - här sjungs den i Turkiet från en fotbollsläktare. Nu börjar jag bli nyfiken själv ... Prins Eugen fann farfars melodi i Italien.

Mattias! Du lyser idag upp i mitt tillfälliga mörker - och jag blir lycklig över att du söker så att jag finner!
Tack!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Hej Anne-Marie,



Spännande det här med melodin. Min man, som är från Turkiet, berättar att de sjunger "tre trallande jäntor" under sportevenemang. Så den är vanlig där. Han visste att den inte var Turkisk men de har nog inte vetat varifrån den kom.



Lena

2009-01-02 @ 15:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback