ELEVERNA GÖR. LÄRAREN HÄRMAR!

Intervallträning och konditionsbana i gymnastiksalen idag!
En halvtimme för alla flickorna från förskoleklass till årskurs fem.
Jag tittar på - så spritter det till i hela frökens kropp:
- JAG VILL OCKSÅ GÖRA! Leka, springa, hoppa!

Jag ställer mig i ledet längst bak, där alla förskoleflickor står, jag är en aning förväntansfull, det är plintar, hopp och mjuka mattor, jag ska hänga, krypa, åla, hoppa, klättra...

- Det här ser svårt ut, utbrister jag men full av spring och förväntan i kroppen.
- Seeej inte att det ser svååååårt ut, då blir det ju jättesvårt! Säg att det ser rooligt ut, för det e roligt, och då blir det roligt, hjälper mig en tandlös sexåring.

Ja, så är det!
Anne-Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback