ANSVARET och SKRÄCKEN




Det finns nog inget jag mer räds än just detta. Att det vid en utflykt händer något. Jag har en fyra. 28, elever Jag är oftast ensam då jag reser iväg med mina elever. Jag lär dem strategier hur att göra om de kommer ifrån gruppen. Det är viktiga saker. En lärare som går med sin klass bör få uppmärksamhet och uppmuntrarstöd, en aning skydd också. Omvärldsbejakande och omsörjande. Se så många elever läraren för fram i städer, på andra platser, ute i naturen, i skogarna för att söka källor i andra kunskapshus än skolans. Jag har aldrig glömt någon elev någonstans men är sträng som en furir där jag går fram med mina elever. Jag vill kunna räkna ihop dem så ofta jag själv vill. Ingen får fattas oss.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=869790

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: LenaA

Nu för tiden verkar det annars vara vanligt att man är flera vuxna med en klass, vilket jag tycker är bra. Jag räknar också, även åt andra som åker då jag är ledig. Kom alla verkligen av när de skulle, lite skadad. Yrkesskadad kanske?

2009-01-03 @ 22:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback