TALKS BY BILL GATES



Bill Gates talade till oss lärare. Vi var stumma. Det gör ingenting. Vi lyssnade, Då Bill Gates frågade oss om något tog det mycket lång tid innan tystnaden bröts. Det vi lärare från olika delar av världen fick lyssna till handlade om världslig pedagogik, om motivation och om lärarens roll. Jag fann det hela mycket angeläget och har alltsedan i somras haft andra tankar kring uppdraget att vara bland lärande. Jag ställde Bill Gates en fråga. Den gick inte att besvara. Och jag har heller inget svar. Därför tänker jag på det jag undrade. Och fortsätter att göra det. Så är det med frågor. De har ett långt, långt liv.

Lyssna till Bill Gates då han talar
http://www.ted.com/talks/bill_gates_unplugged.html

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback