SKRIFTLIG VÄGBESKRIVNING



Jag har gjort ett annat skriftligt omdöme - EN SKRIFTLIG FORMATIV BEDÖMNING:

Elevens ord går som en röd tråd genom det dokument jag tagit fram.
Det jag lägger till är det jag ser av lärande utveckling och framtidsförutsättningar. Så här kan jag skriva:

* Du är positiv till lärande utmaningar
* Du diskuterar gärna texters innehåll med klasskamrater och lärare
* Du ger inte upp då du möter svårigheter
* Du har idéer om vad du vill lära dig
* Du vågar vara stolt över dina arbeten och arbetsinsatser
* Du samarbetar med många olika i klassrummet
* Du argumenterar och diskuterar i relation till undervisande fokus
* Du berättar då du inte förstår
* Du tar ansvar för ditt lärande och din lärande utveckling genom att begära utmaningar och kräva arbetsuppgifter som utmanar dig.

ja... det är ett litet axplock av det jag skriver ... i huvudsak är det elevens alster och processande arbeten som syns i det som kunde vara en liten vägbeskrivning, en formativ sådan, och som kan bana väg för ett summativt skriftligt omdöme längre fram.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback