MATEMATISK KÄRLEKSDIKT




Att skratt gick att multiplicera med gapskratt.
Att missförstånd försvann vid adderandet av frågor.
Att sorgen kunde divideras med småsaker.
Att tårarna kunde samlas ihop i ett kryddmått.
Att avstånden inte mättes i känslor utan i meter och kilometer.
Att närhet inte hade något absolut mätetal.
Att längtan inte behövde jämföras med astronomiska tal.
Att skratt kunde överlappa ilskan.
Att ett leende kunde förändra mottagaren.
Att värme kunde sparas i en liten ask intill en frusen.
Att avtryck i snö ägde beständighet.


Anne-Marie,
en slags matematisk kärleksdikt

Kommentarer
Postat av: jos

hej du. vad fint. och de där fötterna i snön har verkligen blivit ditt avtryck.

2009-02-21 @ 00:00:33
Postat av: Lena T

Vem kan koppla ihop matematik och poesi som du?

Jag har aldrig tidigare i livet mött denna kreativa hopkoppling matematik-språk som du gör! Tack för den!

Lena T

2009-02-21 @ 01:12:03
Postat av: IT-mamman

Så vackert, vackra du!

Postat av: Anonym

Jag räknar orden, värmer mig vid snickarglädjen i en mening, sätter ned mina varma fötter i kylan. Jag är en liten människa... så ungefär. Anne-Marie

2009-02-21 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback