KRINGRESANDE SKOLBESÖKARE



Jag föreläser lite överallt. I Norge, I Bonn, I Sveg, i Lund, I Malmö, I Stockholm, I Haninge, I Huddinge, I Arvidsjaur, I Piteå... I Västervik, I Kalmar, På Öland, i Karlstad, I Luleå, i Härnösand, I Göteborg, I Umeå... i London... och jag har besökt så många skolor, så många lärare, så många rektorer, så många skolchefer, så många skolpolitiker, så många utvecklingsledare, så många tänkare, så många...

och jag kommer hem och tillbaka med så mycket information, så mycket idéer, så mycket kunskap, samlade skoltankar, tänkta av lärare, skolledare, skolpolitiker, skolmänniskor, elever.

Jag har sett så många skolor, i olika skick, i kreativa miljöer, insprängda bland nya bebyggelser och gamla, i höghusområden, i villaområden, i närheten av en tågstation, intill en kohage...

Jag inser att jag kan tacka er alla för allt jag lärt av er andra... och att jag välkomnas med mina tankar och ideer. Det är stort. Jag är också oerhört stolt över mitt skolsverige, vårt skolsverige, och de influenser som syns i lärares handlingar och tankar om hur att förändra, fördjupa och förverkliga svensk skola.

Anne-Marie,

som ibland undrar vem som är intresserad av den information jag bär omkring på ... allt detta lärande som man får med sig hem...

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag är jätteintresserad av dina tankar! Jag bär med mig lite av dina tankar för att sedan göra dem till mina - på mitt sätt. Jag fick även nya tankar i Nederländerna, europeiskt inspirerande tankar - de hoppar just nu fram och tillbaka inom mig. Få se när de landar. När kommer du till ön och föreläser?

Postat av: Lena T

VAAAA! VI ÄR JÄTTEMÅNGA!

Alltså vi som är intresserade av dina tankar -just de där gränsöverskridande, olika länder-olika landsändar i Sverige - olika nivåer, "typ Svenska Akademien och klassrummet, didaktier i Storbritannien och förskolan i förorten", vi som sitter vid ett skrivbord -eller som är fast vissa minuter i ett klassrum (hoppeligen inte sitter i en kateder?!)...

DELA, med oss, DELGE oss, Inspirera oss!! HELA TIDEN! TACK!!

2009-02-12 @ 23:21:30
Postat av: LenaA

Ja, tydligt är att du är en inspiratör. Vem inspirerar dig?

2009-02-13 @ 06:17:10
Postat av: Anonym

Hej, här på bloggen vet jag att ni läser och kommer hit för att göra det. Men jag är en levande person och behöver ibland få tanka av mig ... och det är svårare... jag är bär på en kollektiv fortbildning genom erfarenheterna jag får genom alls skolmöten och besök. Allt gott ni goda läsare,

Anne-Marie

2009-02-13 @ 06:41:38
Postat av: Monica G-J

Vi är många som inspireras av dig och jag är otroligt glad att du tar dig tid att skriva ner tankar och idéer i din blogg. 1000 tack!

2009-02-13 @ 12:25:35
Postat av: Anonym

Hej allesammans - jag är glad att jag har min blogg - och oerhört tacksam över mina läsare... det vore hemskt annars - men det är mer i verkliga livet som jag behöver dryfta pedagogiskt framåttänk - och lämna ifrån mig de bidrag jag bär med mig hem. Jag är som en spanare i pedagogiska världar - och jag vill dryfta om det finger som jag sticker upp i luften och känner av alla vindar som lyfter pedagogiken... Allt gott mina läsare.

Anne-Marie

2009-02-13 @ 13:49:30
Postat av: erica

Jag älskar hur du kan sätta ord på skoltänket. Då lär jag mig vad det är jag är med om, och kan tänka själv.

2009-02-15 @ 08:18:06
URL: http://www.klassiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback