HEMMA PÅ BONNIERS



Inkallad på möte hos min förläggare!

Springer dit men lyckoandan i språnget.
PASSION PEDAGOGIK  och Fryshuset möte.
- Javisst, föreläsa? Japp! Boka tid? Boka plats? Boka upp! (14 maj...hmmmmm....DÅ KAN JAG!)
Diskussion om vad pedagogik är, ska vara, bör komma fram, och som ska samtalas om.

- Stanna kvar en stund, säger min Förläggare efter mötet. Måste visa dig...
och så visar min kloka förläggare mig saker och ting som är pedagogiskt intressanta.
Nytt under solen. Spännande tankegångar. Jag tankar mig full men inte mätt.
- Jag stannar över på förlagsfikat, föreslår jag.

Och då blir jag mitt i alltsammans:
Matematikredaktörerna slår sig ihop, multiplicerar skratt. De är så roliga på matematikredaktionen. Lika vänliga som matematikböckerna de producerar. Den engelska förläggaren vakar brittiskt gentlemannaaktigt över den nya engelska utgivningidén, Geografiredaktören går förbi med kartboken och kompassen i ett modern tänk, och de som ser in i framtidens lärande visar fram det senaste. Jag tappar hakan och rättar till förståndet. Jag vill ha... det är mitt enda ord. Jag vill HA!

Förläggaren berättar och skrattar.

Det är skratt och allvar hela tiden.
Högt i tak.
Det är trivsamt där jag är.

Som om jag vore hemma!
Mitt förlag, tänker jag.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Lena T

Jaa - som hemma tänker jag också ofta! Om min arbetsplats! Särskilt när vissa författare är där!

Allvar och skratt. Arbete och nöje. Vänner och arbetskamrater. Matematik och språk. Lära elever, andra - men mest sig själv! Ett förlag är en bra plats för mycket!

2009-02-21 @ 01:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback