Vision 2011 och inåtriktande utvecklande



Det är en utmaning att arbeta med framtiden rent konkret. Det uppdrag jag har fått träder ju i kraft 2011 och kommer att fortsätta vara i kraft många,många år. Varje ord och handling måste behandlas varsamt. Det är en aning inåtvändande och återvändande till det centrala uppdraget skolan har för att möjliggöra den goda framtiden i nästa dokument. I allt, I ALLT, jag tänker har jag ett enda fokus -  EN ELEVS SKOLGÅNG GENOM ALLA ÅREN I GRUNDSKOLAN!

I stort sett betyder det att jag kan multiplicera denna unika relation mångfalt.

Anne-Marie
Fotografiet är från en plats där man river ned så varsamt, så varsamt och bygger upp något nytt på samma grund.


Kommentarer
Postat av: Plura

Vad bra med fraktionsrivning av läroplan och kursplan. Behövs! Många ord som fastnat i oförståelsens kvarnar.



Hoppas återvinningen ger en skolgång för alla elever byggd på pedagogiskat arbetet som får bestående kunskap hos de uppväxande släktet....

2009-08-20 @ 18:56:50
Postat av: Richard Gatarski

"EN ELEVS SKOLGÅNG GENOM ALLA ÅREN I GRUNDSKOLAN!"



Då kanske det är läge att kolla:

http://www.youtube.com/watch?v=ERbvKrH-GC4&feature=player_embedded



/r (som vill glömma bort skolan ;)

2009-08-20 @ 19:25:06
URL: http://www.skolmarknad.info
Postat av: Anonym

Tack Plura...och Richard, jag har tittat på filmen utan ljud... får tusen tankar. Ska lyssna då jag kan... och kommentera mera då. Allt gott ni två, Anne-Marie

2009-08-20 @ 21:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback