Springa runt ett vatten



Jag tog tag i mitt inomhus liv och klev rakt ut i verkligheten.

Jag sprang som jag aldrig sprungit tidigare.

Jag sprang förbi tre uteserveringar,
jag sprang förbi en fullmatad stadspark,
jag sprang förbi en musikergrupp som spelade Argentinska trummor,
jag sprang förbi par som satt och pussades vid strandkanten,
jag sprang förbi barnfamiljer som lät sina små barn och kanske mina framtida elever bada och plaska vid vattenkanten,
jag sprang ikapp en kvinna som sprang före mig,
jag blev omsprungen av en yngre man,
jag blev hejad på av en man som tyckte att jag skulle spara på mina ben, höfter, anklar och ta en promenad, jag saktade ned och började gå och gick alldeles för fort för att mannen skulle hänga med, så jag började springa igen,
jag sprang förbi en byggplats,
en simhall,
Jag sprang förbi en familj där alla hade blivit ovänner,
jag sprang förbi en koloniträdgård,
jag sprang över en bro,
jag sprang förbi en marina,
jag sprang igenom ett buskage,
jag sprang uppför fem trappor,
jag sprang över en annan bro,
jag sprang... som jag aldrig sprungit förr - jag sprang och sprang och sprang.

När jag kom hem åt jag Mariekex.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jesús

Det var roligt samt viktigt, Anne-Marie!



Ha en vacker dag!

2009-08-07 @ 07:02:56
Postat av: Anonym

Tack Jesus, Jag ska ha en vacker dag, det önskar jag dig också där du är, Anne-Marie

2009-08-07 @ 07:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback