Slängkyss och getingstick - kap 1



Stockholms vatten runt i raska steg.
Hej och hå!

Sjunger högt för mig själv - Cornelis!
- SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL för denna skuta........

Mottager en slängkyss från en sopgubbe.
Blir glad!

Hemma som en hurtbulle, gör frukost, tar fram DN,
slår mig ned på balkongen.

Rubrikerna i tidningen - Gör bostäder i innerstaden...
Då minns jag getingarna som faktiskt gjort slag i saken.
De bor under min stol, under trätrallorna...

De hinner sticka mig två gånger... och då jag är väldigt känslig... måste jag ta en allergispruta genast...
och så var det med den saken.... resten av dagen får jag ta det väldigt, väldigt, väldigt lungt...

Men dagen började bra!
Det kan jag leva med.
Man får inte vara snarstucken!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Jos

Stackars halvätna mamma.

2009-08-03 @ 21:12:34
Postat av: annemarie

Hi hi - Det bor ungefär 102 getingar på min balkong. Jag som trodde vi var vänner. Jag har suttit där förrut och då har det inte hänt något... jag sitter blixtstilla och tänker att vi kan nog samsas. Men nu har de tagit över hela utrymmet. A-M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback