Skolledaren



Skolledaren är regeringen.
Skolledaren är riksdagen.
Skolledaren är skolministern.
Skolledaren är kommunens skolpolitiker.
Skolledaren är min skolchef.
Skolledaren är min grundskolechef.
Skolledaren är min rektor.
Skolledaren är min arbetslagsledare.
Skolledaren är jag i mitt klassrum.
Skolledarna är mina elever.
Skolledarna är föräldrarna.

Det fina är att vi alla omsluts av samma dokument - Läroplanen LpO 94 och Barnkonventionen!

Alla led är modeller för eleverna. En del syns inte i den fysiska miljön mer som en idé kring verksamheten. Om skolledaren är just skolledare ... oavsett var i hierarkin... så påverkar det processerna i klassrummet där jag är med mina skolledare - eleverna!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

Det finns även lärare som har en form av inre kompass som hjälper dem när den yttre styrningen blir alltför motsägelsefull - annars är de illa ute!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback